In lingua inglese questa parola può avere il significato sia di “scopo, obiettivo” sia si “intenzione, convizione” sia di “senso, ragion d’essere”.

Da concetto “personale” questo è stato anche trasferito nel mondo del business (“Purpose”, Joey Reimon, Vallardi).

Font progettato da Claudia Ippolito durante l’anno accademico 2020-2021, nell’ambito del modulo “Lettering e Costruzione del Font”, corso biennale GRAPHIC DESIGN E COMUNICAZIONE.

Il #purpose è un amplificatore della mission e della vision aziendale.

La mission è quello che un’azienda fa ogni giorno (what). La vision è l’aspirazione, dove l’azienda sta andando (where). Il purpose è il why, il perchè lo fa. Si trova nell’intersezione tra il what e il where.

“Putting more heart into thinking creates better, bigger, and more meaningful ideas. And they don’t come from just you but from people who have put their hearts into their work throughout their lives.”

“People are not motivated by the bottom line. It’s about the human factor—and purpose is the driver. It’s what stirs our souls and inspires us to do great things over a sustained period of time.” Capitalism for these organizations capitalizes on human enterprise, not performance metrics. On people, not consumers. On relationships, not transactions. And on becoming the best company for the planet, not just on the planet.”

“By developing products that make a positive difference in people’s lives, companies can make the world a safer and better place. Whether”

Joey Reiman,
The Story of Purpose: The Path to Creating a Brighter Brand, a Greater Company, and a Lasting Legacy

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